onsdag 2 mars 2011

Bankaren

Eftersom jag glömde sandpapper och lite andra grejer hemma så får jag nöja mig med att teckna. Idag ska jag renteckna första sidan av "Bankaren", en av spökhistorierna i min samling (litet projekt, jag återkommer med en sammanställning när jag känner för det).

Just Bankaren var en fin och kort berättelse som jag fick av min tremänning Anita i Fränsta och den har alla ingredienser jag gillar.
a). den är kort (ju längre historia och krånglig förklaring, desto mindre trovärdighet),
b). ett visst mått av oförklarlighet (man vet inte riktigt vad eller vem spökeriet kommer ifrån eller VARFÖR. Mycket viktigt) ,
MEN c). en liten knorr (som man kan välja själv om den fyller i några luckor eller inte. Sammanträffande eller inte?).
Tjusig skiss kan man se nedan


Ägnade mig åt något så ovanligt som shopping häromdagen. Alla mina vardagsväskor i vettig storlek är trasiga (har några lyxiga finväskor som jag ärvt av mamma, men de vill jag inte dra runt på i något träsk i New Orleans) så jag sprang (bokstavligt talat) in på HM och ryckte åt mig en billig sak i leopard (den får gå sönder hur mycket den vill. Dock var den förvånansvärt snygg för sitt pris) och passade även på att köpa koftan nedan.
Den har exakt samma färg som päronglassen i Big Pack tresmak! Inte särskilt smickrande för min vitbeiga vinterhy men det skiter jag i.
Gjorde även min andra behandling med aspirinmask och resultatet blev faktiskt ännu bättre! Ett par fläckar blektes ytterligare och jag blev så len och fin att jag t.o.m. kunde lägga lite foundation på (jag är en av dem som ironiskt nog bara kan lägga sånt i ansiktet om hyn är fin. Annars ser det ut som precis vad det är, ett försök att täcka över dålig hy med smink. Osmickrande är ordet).

Nu ska jag jobba lite och se senaste American Idol-avsnittet.
Men först ska jag göra det här.

Inga kommentarer: