tisdag 1 mars 2011

Ananastisdag

Vem hade trott att en grå februaridag som denna skulle vara så produktiv! En hel seriesida blev färdigtecknad på rekordtid och nya broschidéer har hunnit födas samt en webbshop öppnad (Öppnad är väl att ta i. Registrerad iallafall. Bannern som jag gjort är fin).


Som sagt lite nya broscher tillverkade. Denna gång lite mer trediemnsionella, ben som vanligt. Jag ska dock provbära dem ett tag för se om benen kommer att sitta kvar på själva broschen, det vore ett hiskeligt fail om de skulle trilla av så fort man råkar komma åt någons kappa/fastna i hissdörr/rapa ovanligt kraftigt. Men jag tror inte det, mitt nya lim är otippat bra (blev tipsad av en modist som använder detta superbilliga allround-lim till allting).

Såhär kan man göra.

Det här är en ryggkota från en fågel, tror jag. Jag hittade den i ytterfacket på min ryggsäck, jag har väl plockat upp den från marken någonstans. Det syns att den är naturligt "avskalad" då den är mycket slätare än vad ben blir om man kokar dem, då blir de lite porösa och får en lite sträv yta. Jag skulle mycket hellre gräva ner mina ben så att köttet på dem blir uppätet istället för att koka dem, som jag gör nu, men jag har inget bra ställe. Grannarna skulle börja prata.
Inomhus i en blomkruka kanske? Eller skulle det stinka? Någon som vet?

Utöver mina konstnärliga bedrifter tog jag även på mig att äta en hel ananas själv. Pah! tänker ni! Det går ju inte! Det får helt enkelt inte PLATS i fru Bergsjö Johnssons hob-stora kroppshydda!
Jo det gör det. Det är dessutom inte första gången.

13.00 3/4 avklarade

14.45 Nu börjar det gå trögt och munnen svider. Men det är gott! Så gott!

17.00 Mätt? Ja.

5 kommentarer:

Amanda sa...

BRAVO! Vad imponerad jag blir!

Ernst Hellby sa...

Jag tror du behöver myror. dom kan man väl ha i ett akvarium. Problemet är att du vid till exempel en middagsbjudning måste säga: Jo det där är mina köttätande myror för jag gillar ju inte att koka kroppar.

Vad gäller ananasen, munsvidandet är det jag är mest rädd för.

Vad gäller vanliga hälsningsfraser glömde jag skriva hej. Hej. /Ernst Hellby

Cranky Benny sa...

Hej Ernst! Munsvidet var inte nådigt men väldigt värt. Jävlar vad jag mådde bra efteråt.
Bra idé, det där med akvarium. Kalle är ju en insektsentusiast och har ju faktiskt fött upp skalbaggar. Gästerna får tåla!

Och tack Amanda, jag var själv imponerad!

Karl Johnsson sa...

Vilken fantasisk fru jag har! Jag har aldrig hört om en annan fru som kan äta en hel ananas minsann!

Noiram sa...

Din fru har fått hyfsad träning hemifrån - åtminstone via ananasburkar ....