onsdag 9 mars 2011

Postkodlureriet


Jag kanske ser ut som en kvinna i 30-årsåldern. Om man misstänker att jag faktiskt är det så är det helt korrekt antaget. Men inuti är jag en gubbjävel.

En surgubbe, grannen du var rädd för, han med den elaka lilla hunden, han som har koll på vad alla har för sig, det är jag.
Det är inget jag är stolt över, tvärtom är det en olägenhet då det allt som oftast yttrar sig i ohämmat raseri över saker i min omgivning.

T.ex:
- Ungar på bussen (skitdumt. Alla har varit barn och ungar är såna, men gubben i mig skiter fullständigt i att den offentliga miljön, den delar man med andra)

- Ungdomar som skränar/ är berusade/har för lite kläder på sig (Jackan täcker ju inte ens STJÄRTEN! I minusgrader! Och gymnastikskor på fötterna! Var är föräldrarna frågar man sig!)

- Folk som spottar på marken

I den mer privata sfären har vi då Postkodlotteriet. Vi har en "ingen reklam, tack"-skylt på dörren men det hindrar inte dem asen att adressera sin skit till oss personligen så att vi får den iallafall. Dessutom i två uppsättningar eftersom Kalle och jag föräras med varsitt exemplar av samma dumheter.

Men så igår, när jag såg deras fula kuvert på hallmattan, så tänkte jag att nu, nu ska det här få ett slut, imorgon ringer jag till dem och säger åt dem vad de kan göra med Pruttkodsfitteri (det här är alltså gubbjäveln. Själv är jag alltid mycket hövlig och anstränger mig för att vara trevlig mot telefonförsäljare och telefonister i största allmänhet).

Gubben låg halva natten och slipade på sina argument och MYSTE över det som skulle ske.
Han satte på datorn, gick in på Postkodslotteriets hemsida och letade upp kontaktuppgifter varvid hans öga fångades av en ganska stor, klar och tydlig ruta i nedre vänstra hörnet.



Meddela oss

Här kan du på ett enkelt sätt avsäga

dig reklam i brevlådan från Lotteriet.
Spärra reklamutskick här


Gubben blev stum. Möjligtvis mumlade han något om att allt ska minsann vara så jävla enkelt och användarvänligt nuförtiden. Sen satte han på kaffe.

7 kommentarer:

Noiram sa...

Hmm - vuxenvarning, kanske!
Här har vi åkt pulka, hittat en grushög i växthuset, perfekt för grävskopegrävning och så hann vi med "ormen bulle" också + läsa ett par sagor och titta på Babar! Hur mysigt som helst med Leon!

Anonym sa...

Tack! Jag har själv stört mig något djävulskt på all denna ovälkomna reklam och det är dels trevligt att se att jag inte är ensam om att reta upp mig på detta dels helt ovärderligt att få veta hur lätt det är att bli av med det! Yay!

Amanda sa...

Du skriver så himla bra och roligt! jag älskar din blogg! Så snopet med dn lätta lösningen. Snuvad på bråkkonfekten! Hoppas ni har det fantastiskt i landet där borta!

isabel sa...

min söta lilla surgubbe, du får ta och skaffa dig en sån där sur hund med :D

Åsa sa...

Hahaha, härligt och frigörande att vara sur och förbannad ibland! Det är hormonerna. Jag ringde och skällde på många företag i början av graviditeten, på Ellos t.ex. för att de skickade så mycket reklam, jag sa TÄNK PÅ STACKARS MILJÖN, om ni vill skicka reklam - MAILA! Jag ringde även arga samtal åt andra. Borde kunna tjäna sig en hacka där ;)

Viola Vamp sa...

HA HA! Så jävla bra! :D

Annika sa...

hahahaha :D

Jag håller med Isabel, dags att skaffa sur hund också. Kanske till och med en med underbett. + rutig gubbkeps.

HAHAHA2. verifieringskoden nedan lyder "Bingon" is it a sign or what!?