fredag 4 mars 2011

Om ni är helt ointresserade av ansiktsserum, skit i att läsa det här inlägget

Jakten på skönhet till budgetpris går vidare. Jag hatar att det måste kosta så jävla mycket om man vill vara snygg, häromdagen skulle ett serum inköpas. Det var en dyster uppgift.

Jag borde inte bry mig, jag blir älskad ändå och blablabla, men fan alltså. Det är inga höga krav jag ställer typ vidjesmal, perfekt hår, de snyggaste kläderna. Nej, nej och trippelnej, det enda jag önskar mig är hy som är hanterbar. En hy som smink inte inte glider av efter en halvtimme, en hy som inte gör att jag känner mig skitig och ovårdad i, om jag går utan smink.

Men nog med gnäll och åter till serum. Min vanliga dagkräm räcker inte riktigt till längre, jag är 30 så det är inga konstigheter, jag vill bara hålla pannrynkorna på avstånd ett litet tag till. MEN alla experiment med en lite mer potent fuktkräm har slutat i katastrof (läs: outbreak, flottighet osv). Serum, dvs en kräm som man lägger under sin dagkräm har hittills varit det bästa alternativet.
Men det kan bli dyyyrt. Och flottigt för den delen, har provat ett par sorter och den som kostade 400 spänn gjorde ingenting. INGET. Bitter var jag men hittade en helt ok efterrträdare i L'Oréals Youth Code som visserligen återfuktade men gjorde mig ack så flottig, smink halkade av som från en teflonpanna och trots det billiga priset kunde jag inte motivera ett till köp. Nä skit i den, bli inte frestade!

Nu var det återigen dags, började se ut som ett grått toapapper i ansiktet, det var bara att bita ihop och låta Åhléns få våldta min plånbok.

Men då hittade jag alltså denna, visserligen till något slags extrapris så den kostade bara ca 150 men iallafall. Lumene Time Freeze lifting serum heter den, den luktar gott och går in i huden på en gång och lämnar inte tillstymmelse till flottig yta och den stramade upp huden direkt! Faktiskt!
Toppenprodukt för sin prisklass (ja, riktiga grejer kostar runt tusenlappen. Vilket jag varken kan eller har minsta lust att lägga på något så jävla fjantigt som hudvård), den känns dryg, luktar gott och gjorde det lätt att sminka på.
Så. Rekommenderas om du inte är miljonär/hellre köper mat till dina barn/umgås i såna kretsar där sånt är sjukt viktigt. Jag tycker att den är bra. Efter att ha läst lite recensioner fick jag dock bekräftat det jag misstänkte: den är såklart för 40+. Det står inte på förpackningen, däremot står det att den är till för att användas vid behov, men jag har ju behov varje dag?
Eller?
Och vad ska jag göra när jag själv är 40+? Då blir det botox och stamceller för hela slanten, antar jag.

Som något slags motvikt till allt detta hudvårdslarv lägger jag in en bild på min bästa t-shirt som jag hade glömt att jag hade. En helt vanlig Call of Cthulhu-tshirt, köpt på sf-bokhandeln. En bra film också, för övrigt.

1 kommentar:

Annika sa...

kan man ha den som vanlig fuktighetskräm? alltså inte under sminkisch. Min fuktighetskräm är slut för tillfället och jag har inte hittat någon bra än.