torsdag 17 februari 2011

Ny Benny

Har börjat med ett nytt Benny-kapitel så smått. Jag har ju sidor liggande som väntar på tryck men de känns inte så intressanta just nu så jag gör ett kort kapitel på 6 sidor som knyter an till mitt nuvarande projekt Something's wrong.
Och det är SÅ kul! Temat passade så perfekt in i historien om Benny att jag misstänker att den hörde dit från början.

Sida 1

Sida 5



Och igår! Äntligen fick jag träffa Mia Mäkilä, Sveriges bästa (och mest kända, tror jag) skräckkonstnär. Vilken tjej! Hon charmade brallorna av mig över en fika och samtal om konst och livet och det var väldigt spännande (och läskigt )att ta kontakt med en främling (vi känner inte varandra sen innan).
The grim reaper, Mia Mäkilä


Tänkte på det efteråt, för ett år sedan hade jag ALDRIG gjort något sånt. Mailat någon som intresserade mig, för att träffas. Jag är ju livrädd för människor och för främlingar, jag gör bara inte sånt. Då blir det märkbart att mycket har hänt.

Har gjort den lite otippade upptäckten att min skräck för sociala situationer jag inte känner mig trygg i och obekanta människor har mildrats markant efter att jag helt slutat dricka alkohol.
Den där hemska klumpen i magen när jag är på väg till en fest, illamåendet inför ett evenemang där jag bara är halvbekant med folk, det är nästan borta. Och jag kan ringa folk, maila folk, utan att känna mig som en idiot!
Men nog om personlig utveckling och sån där skit. Kolla in Mias grymma blogg nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fina nya benny o shit vad kul att du fick träffa henne!

Cranky Benny sa...

Tack tack! Vi får väl se om det blir fint men jag tror det.