söndag 2 maj 2010

Horsies!

Äntligen har min svägerska hämtat hem sina hästar då stallet hemma på gården blivit klart! Mamma ringde och berättade de glada nyheterna och jag jublade i en kvart. Här ska klappas!

Ska åka och hälsa på familjen om ett par veckor och var lite rädd att något skulle ha gått snett, men allt verkar ha gått finfint så äntligen ska jag få gå in i ett stall och känna på hästdoften (det finns nästan inget i världen som luktar så gott som ett stall).

Jag red i flera år när jag var barn men lyckades aldrig bli någon hästentusiast, men de är vackra djur och det blir en helt annan stämning på gården när det finns djur där.
Fina va? Den store är en Frieser (friiser? Freiser?) som heter Rienk och den lilla är en schettis som jag glömt bort vad hon heter. Jag spricker av längtan!

Inga kommentarer: