måndag 25 januari 2010

I don't know what it is but there's definately something going on upstairs


Himlen är grå och självförtroendet är inte på topp. Istället för att götta ner mig i det och inbilla mig att alla är dumma mot mig försöker jag laga mig själv med Righteous Brothers, Nick Cave och genom att måla långsamt och pilligt.

Igår hade jag ps3-premiär! Vi hade inhandlat Resident Evil 5 och (eftersom jag inbillat mig själv att jag är både en hårding och zombieentusiast) nu skulle här skjutas zombies! Nu jävlar skulle de få, de odöda asen! Rätt i nyllet! Iskall och stenhård skulle jag ba pang! smack! blö!
Det hela blev en förnedrande uppvisning i brudighet, jag kunde inte hantera kontrollen, missade, blev dödad gång på gång och skrek som en liten tösabit varje gång det dök upp några läskiga zombies och det blev det minsta otäckt. Men Kalle hejade på och när vi klarat av en riktig ruskprick till boss (vi lurade honom det dumma aset, HAHA!) var jag så utmattad att vi fick stänga av.
Det här med tv-spelande ska inte få bli en vana, jag lägger redan för mycket tid på onödigt crap. Ska sluta. Ska bara sparka några till zombie-rövar.

3 kommentarer:

Karl Johnsson sa...

Du var en fantasisk zombiedödare tycker jag. Och jag håller med dig om att RE5 är otäckt. Jag har ju spelat det förr, men jag hade faktiskt glömt hur otäckt det är på det där obehagliga japanska sättet. Speciellt efter att ha hoppat runt i Venedig i förhållandevis myspysiga Assassins creed 2 så upplevde jag RE5 som ovanligt mörkt och skitigt. Men men, nån måste mörda zombiesarna!

Din serie är finast i världen!

Unknown sa...

Precis som Kalle säger, någon måste sparka dem! Cooperative mode i spel måste vara något av det bästa som hänt mänskligheten. Den där känslan av att man verkligen uträttat något.. underbart! Världen skulle vara bra tråkig om vi inte kommit på hur man bäst lurar hjärnans belöningscentrum. TV-spel 4 ever!

Nästa steg måste vara att börja lira Call Of Duty - Modern Warfare. Är helt underbart fantastiskt roligt i coop!! Jag hjälper gärna till - ge mig en kontroll å en kyl med fålle.

Martina sa...

Taget! Jag utmanar er att få mig att fastna för tv-spel.