onsdag 24 februari 2010

En lång, kall månad

Efter min tredje hemmasittande dag (bortsett från ett par polarexpeditioner för att hämta material i ateljén)måste jag säga att snöstormen har varit något av en välsignelse.
För att vara en notorisk jobbahemma-hatare har massor blivit gjort i casa Bergsjö, efter att ha konfronterats med folkmassan som köade till ersättningsbussen för röda linjen bestämde jag mig raskt för att bita ihop, hämta grejerna och ha kontor hemma i ett par dagar.
Jag tog tillfället i akt att hålla en workshop som bara jag fick vara med på, jag kallade den roligtattmåla. Den gick ut på att jag bara fick måla sånt som jag tycker är kul, har således målat djur och använt massor med slagmetall (bilder kanske kommer, kanske inte, ett försök att göra det lite spännande för mina två läsare).
Trevliga dagar var det, hängt med kissen, fick besök av en god vän som inte kunde ta sig hem pga kaos på Gullmarsplan (hon inledde sen en kärlekshistoria med vårt playstation och vägrade gå hem), ätit den godaste maten på länge och haft det gött i största allmänhet.

Passar på att visa några bilder från Sunne-utställningen.
"The quest for the Holy Benny"
Ett trevligt fanzine i vackraste fyrfärg, en rafflande inledning till ett svindlande äventyr.


Lite småtavlor.

En av min moders tavlor, suggestiva skogslandskap är hennes specialitet och de av hennes grejer jag gillar mest (själv tycker hon att dom är ascorny och "näää den dääär, näääe" men såklart har hon som vanligt fel)
Kattmumien!

Bra med konstintresserade brorssöner, då vet man att iallafall nån dyker upp på ens vernissager.

Nu blir det fredagsöl på Otecknad!

2 kommentarer:

Annika sa...

älskar bilden med barnet och skelettet!

isabel sa...

jag gillar din workshop, nästa gång du har en vill jag vara med!
vart kommer mumien ifrån förresten?? så FETT grym!