tisdag 7 juni 2011

Nya Cirkeln fan art!


Tillbringade helgen på en skärgårdsö och bestämde mig för att göra lite fan art för att inte tappa tecknandet helt (längesen jag tecknade nu...måste skärpa till mig).
För att göra det lite svårare för mig själv så testade jag något nytt, dvs färgpennor, så att jag skulle tvingas bli lite bättre på det här med färg. Jag trodde att det skulle vara döden men jävlar vad kul det var! Svårt och helt omöjligt att sudda men roligt och inte lika meckigt som att plocka fram hela färglådan, dock har bilderna en tendens att bli lite veckotidningssmöriga tack vare den pastelliga, mjuka ton som uppstår men det ska väl gå att jobba bort.
Ok, fuck off nu kör vi:

Sexiga Vanessa med kanske lite väl gult hår (blont är svårt)


Rebecka. Den goda och vackra. Det här orkade jag inte göra klart.


Anna-Karin och mitt favoritporträtt. Det hade dessutom en förlaga i en flicka som gick i min paralellklass i gymnasiet, det var den karaktär som var mest inspirerande att teckna hittills.

Stay tuned för flera, nästa karaktär blir min favorit!

Annars då? Börjar bli så tjock att jag inte riktigt når fram till skrivbordet längre och att springa efter bussen är något exotiskt som jag minns att jag brukade göra i ett annat liv. Men mår gott och bra.

Fick mycket, mycket dåliga nyheter från en god vän idag och ska försöka smälta det så gott det går.

Katterna följde än en gång med ut till ön för en lite mer lyckad vistelse denna gång. Pug förskansade sig som vanligt under en säng men Simon levde upp och blev nästan som en riktigt katt! Sprang malligt runt på tomten och tog t.o.m. en sork! Mamma var STOLT!
Hade varit ännu stoltare om han också hade fattat att det inte räcker att bara ta in den och lämna den på mattan, vi hade uppskattat om den varit lite mera...död.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Snygga blider! Du är verkligen duktig! :)

Cranky Benny sa...

Å tack, vad glad jag blir!