onsdag 27 april 2011

The quest continues

Jag är faktiskt förvånad själv för trots höstens och vårens projekt med allt möjligt annat (inte bara konstnärliga) har jag lyckats klämma ur mig ett Benny-kapitel till Seriefestivalen Small Press Expo.
Jag har visserligen sidor liggande som bara väntar på tryck men historien om staden låg längre fram i huvudet och kändes mer relevant så jag gjorde ett kort avsnitt om den, sex sidor långt blev kapitlet.

Benny tar en tur till kusten och stöter på något mindre behagligt.


Hela serien går i min favoritfärg, gulockra. Jag har fått säga till mig själv på skarpen för att inte BARA använda den till allt.

Jag börjar undra om det någonsin kommer att hända Benny något fint och bra. I nästa kapitel ska jag vara snäll mot henne, tror jag. Om jag kan.

Självklart kommer de två första delarna av The Quest for the Holy Benny också finnas till salu, jag tror tyvärr inte att jag hinner göra en lika lyxig Benny-box som förra året (äkta guld på min ära!) men någon tjusig förpackning vid köp av alla tre ska jag väl kunna svänga ihop.

Vi ses på Spx!

Inga kommentarer: