lördag 10 juli 2010

Uttråkad

Sitter i ateljén, gravt uttråkad, överhettad och absolut helt utan hunger fast jag inte ätit sen frukost. Ska inte klaga, det finns inget jag avskyr så mycket som kyla och jag har längtat efter sommaren sen i oktober, men jeezus! Kom igen!
Alla har lämnat stan, Kalle jobbar och det enda stället i hela stan som är svalt är ateljén så här sitter jag nu. Ett plus är iallafall att saker blir gjorda, experimenterar lite med strukturer i kartongen (svårt att se på de här bilderna, jaja) och lite nya färgscheman och sånt.
Färgtest och pälsövning. Tyvärr ser flickans glloria ut som en afro. Jaja.


Favorit i repris: mumiefågeln.

Ofärdig sak. Nån mer färg och guld ska på.

Nu drar jag hem och hänger med katterna istället.
puss oh kram

2 kommentarer:

Karl Johnsson sa...

Världens duktigaste flickvän gör världens finaste tavlor! I´m a lucky fellow indeed!

Sara BE sa...

Fin blogg! :) Och kul att se dig i fredags!