måndag 29 mars 2010

Stoppa Pedros knarkarradio!

Det har varit en lång helg. Min älskade var bortrest och jag skulle vara ledig, hade jag tänkt. Oj va skönt, sova länge, ligga på soffan, slappna av, trodde jag.

Drabbades med full kraft av ledighetsstressen, fattar inte att jag aldrig lär mig. För att kunna njuta av en skön dag och tomt i kalendern kan jag inte planera, utan måste liksom bli lite överraskad av ledigheten, att jag kanske kommer på efteråt att "oj va gött jag hade det idag!".
På min första semesterdag fick jag en skön huvudvärk som höll i sig i två dygn och som inga alvedon i världen rådde på.
Andra semesterdagen åkte jag till ateljén och jobbade för att jag fick sitta-hemma-ångest (men hade en underbart fin kväll hemma hos snälla vänner som bjöd mat och film).
Tredje semesterdagen började illa med missad omställning till sommartid ("aaargh vadå HALV 11?!") och en total oförmåga att slappna av ("ska jag åka och jobba? Eller stanna hemma? Eller åka och jobba?" O.s.v...) men slutade fint med besök på vårsalongen och min livskamrats hemkomst från Göteborg. Och en skojig, stojig kväll med öl och gammal god vän på besök. Tack Joakim för att du kom och förgyllde vår söndagsnatt.
Idag är jag trött men har lämnat in nästa del av Benny till tryckeri (spx närmar sig med stormsteg) och suttit i ateljén och häckat.


Håller på med en lite större målning, medan jag väntar på att lusten att måla Benny ska komma tillbaka. Inget särskilt tema, bara en detalj ur min uppväxt, en mur som står hemma i Kristinehamn och som tragiskt nog hade målats om när jag var i stan sist för några år sen. Den var sprejad med en mening som var helt obegriplig och som jag aldrig fått svar på vad den betydde (Cissi och jag mailade lokaltidningen och efterlyste en förklaring på insändarsidan men fick inget napp).

Vi får se hur det blir. Har en skön målarperiod just nu, lika bra att rida på vågen tills den tar slut. Eller hur man nu säger.


Men nu ska jag jobba en timma till, dricka ännu ett glas oboy som jag hittade på en hylla och misstänker vara från vikingatiden.
God måndag.

Inga kommentarer: